Ik blijf toch een beetje stadsmens

Heerlijk een paar dagen Amsterdam gehad.
Op 2e kerstdag een aparte en mooie voorstelling, maar als ik meer info van tevoren had gehad, was ik op deze specifieke dag beslist niet geweest. We zijn naar ‘Hij gelooft in mij’ geweest, met diner vooraf (heerlijk), maar de confrontatie met een rouwcentrum in de scène, een ware doodskist vol bloemen en trieste (bekende) afloop, op de wijze zoals deze werd geacteerd, was niet zoals ik deze avond in had willen vullen. De acteurs waren geweldig, dat moet gezegd, maar ik ben daarna best wel van slag geweest. Het heeft even geduurd voor ik weer bij zinnen was, het was niet wat we ons bij deze avond hadden bedacht. Elk liedje kreeg een betekenis die ik deze avond liever anders had willen zien.
De volgende dag togen we naar het rijksmuseum. Daar wilde ik al langere tijd zo ontzettend graag heen en daar hadden we al tickets voor gekocht. Een rij met wachtenden voor ons die een uurtje of twee in beslag nam, in de stromende regen, heeft ons naar het Leidse Plein terug gelokt, waar we een (verwarmd) terrasje hebben opgezocht. Gelukkig zijn onze kaarten nog 363 dagen geldig, dus we zoeken het komende jaar nog wel een gelegenheid uit.  
Dan maar op zaterdag naar madame Tussauds. De rij wachtenden stond tot voorbij de hoek van de Kalverstraat! Is dus ook niet doorgegaan, want dan gaan we wel een andere keer.
Bleef over de Nieuwe Kerk en het Paleis, daar wilden we ook wel even naar binnen. We kregen de mededeling dat er even een stop was ingelast wegens de enorme drukte. Of we op een later tijdstip terug wilden komen. Dat doen we ongetwijfeld, maar dat latere tijdstip zal later in dit jaar liggen, ook daar zijn we niet in de rij blijven wachten.

Onze verbazing was groot, zo enorm druk het was. Crisis? De rij wachtenden voor de kassa bij de Bijenkorf was niet te overzien! Ik zag een leuke handtas (ben een beetje tassengek), kostte 'maar'  995,00 euro. Geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt, maar anderen (lees: buitenlandse toeristen) zagen we het kopen! Maar wel super gezellig, zo’n drukke stad.
Het Damrak, P.C. Hooftstraat, Kalverstraat, het Leidse Plein, Museumplein, de grachten, je kon over de hoofden heen lopen. De mensenmassa die vandaag het centraal station uitkwam was overweldigend.
Langs alles heen lopen was onmogelijk, je kon alleen maar schuifelen. Een beetje erg moe zijn we dus wel, maar ook voldaan.
Het gaf me weer even het gevoel van het stadsmens, heerlijk. Ik mag dan nu al jaren in een dorp(je) wonen, de stad blijft trekken en ik heb van de drukte genoten! En omdat we door de enorme toeloop nu niet alles hebben gezien waar we wel voor kwamen, weet ik zeker dat ik in het komende jaar weer een weekend heerlijk in een drukke stad kan vertoeven.
Ik kijk er nu al naar uit!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hier kan worden gereageerd